به وب سایت خدمات فنی ایران سرما خوش آمدید.

انتخاب کولر مناسب برای منزل

کولر آبی

 

انتخاب کولر مناسب برای منزل

انتخاب کولر مناسب برای منزل برای انتخاب کولر گازی یک کولر گازی مناسب باید معیارهای خاصی را مورد نظر قرار داد. در اینجا ما به شما نحوه انتخاب نوع و اندازه صحیح کولر گازی را آموزش می‌دهیم.

 

۱- اگر شما در بالاترین طبقه ی یک ساختمان سکونت دارید، به دلیل تابش نور خورشید در تابستان و انتقال حرارت آن به واحد زیر سقف باید به ازاء هر مترمربع از مساحت اتاق بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ (BTU) ظرفیت برودتی را در نظر بگیرید. چنانچه در طبقات وسط ساختمان ساکن هستید به ازاء هر متر مربع می توانید حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ (BTU) ظرفیت برودتی برای کولرگازی یا اسپلیت مورد نیاز خود در نظر بگیرید.

۲- بهتر است از کولرگازی یا اسپیلت هایی استفاده کنید که دارای اینورتر با سطح مصرف انرژی A یا B باشند. اینورترهای متناسب با میزان مصرف دور مورد نیاز موتور را افزایش یا کاهش می دهند.

۳- چنانچه در منزل تان از کولر آبی استفاده می کنید و به دلیل کانال کشی نامناسب یکی از اتاق ها خنک نمی شود. می توانید دریچه ی کولر موجود در این اتاق را بسته و بجای آن برای آن قسمت از خانه از یک اسپیلت یا کولرگازی مناسب استفاده کنید.

۴- درمورد این که کدام مارک یا برند را انتخاب کنیم دقیقا نمی توان اظهار نظر کرد اما اولا این دستگاه ها از نظر ساختار و قطعات مشابه هستند و ثانیا بر اساس این که چه ظرفیتی و چند پنل مورد نظر شما باشد ، طیف محصولات آن باهم متفاوتند. بطور کلی چون خدمات پس از فروش برای استفاده از کولرهای گازی بسیار مهم است درهنگام خرید سعی کنید خوش نام ترین کولر از نظر خدمات پس از فروش را انتخاب نمائید.

۵- در صورتی که کنتور برق شما ۲۵ آمپر باشد ، مجموع آمپر مصرفی اسپیلت ها یا کولرهای گازی نباید از ۲۰ آمپر بیشتر باشد. البته آمپری که دربرق مصرفی اسپیلت ها ذکر می شود آمپر راه انداز و اولیه است و پس از راه اندازی معمولا حدود ۳۰ درصد کمتر از شدت آمپر راه انداز جریان برق نیاز خواهد بود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید